Ruggigt väder



Lediga både Husse och jag i dag, så skönt! Det är däremot inte något skönt väder, vilket hundarna instämmer i . Blåst kombinerat med en variation av snö/ regn, så någon picnic i storskogen står nog inte på dagens program.
Vi har redan tänt i kakelugnen , så efter promenaden blir det nog en bok eller dvd- film, medan vi värmer oss framför brasan.
Jag vet inte ännu vad som kommer stå på aftonens meny, men jag har redan bestämt att det skall bli något som passar i hop med svampsås. Vi måste ju använda en del av våra torkade trattisar och de gula kantarellerna.
Till förrätt blir det i alla fall en liten Rom Toast.
Efterätter är ju ingen av oss förtjust i så,kaffe duger bra.
Hmm nu börjar jag bli hungrig, bara av att skriva om mat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril