Ur blåst

Maja kan se ganska snorkig ut.

Ja, jag känner mig nog mer ur blåst än vanligt efter dagens förkortade promenix.

När jag behagade kliva upp, så var det strömavbrott

Min förutseende make hade redan bryggt kaffe, hällt upp hinkar och flaskor med vatten, batterier finns i radion, så det var ingen större katastrof. Vi har ju gasspis så kaffet gick lätt att värma.

Innan promenaden funderade jag nästan på att koppla hundarna så att de inte skulle blåsa bort, de satte dock ner klorna och fyrbens drift i den Småländska mylla och sprang i väg med öron och svansar fladdrade i vinden.Ingen kamera med, typiskt eller hur? Att promenaden blev kort beror på att jag inte ville ge mig in i skogen efter att ha hört hur det knakade och brakade i morse, och även sett en och annan gren fara förbi.Jag önskar varken hundarna eller mig erfarenheten att få träd eller delar av dem i huvudknoppen. Att Henric gav sig ut i jaktmarkerna i morse, ja!! vad gör man?? Men Brewitz, han kom dock hem utan byte, klart som f....n att rådjur och annat vilt har vett att hålla sig i stillhet i ett väder som detta, så det blir nog Soja korv om du kommer.

Det är inte farligt att äta vegetariskt, fråga Bitte, både hon och andra överlevde en veg Chili på valpträffen.


Tack Uggla för Drinktipset, fast för mig får det bli Lördags drink i stället.

det verkar som om jag hinner skriva klart innan nästa ev strömavbrott.

Tilläggas bör att jag vet i alla fall att Tika har fått HP i dag, nu hoppas jag få läsa kritiken och se bilder.

Kommentarer

ÅÅÅ nej, Henric kunde väl ha använt motorsågen direkt om dom ändå stog still och choppat upp dom direkt....och förresten, jag gillar inte ens vanlig chili så jag kommer nog inte i år heller......
GRATTIS GRATTIS GRATTIS HENRIC!!!!!

Du är så stor, stark, snäll, gullig, ja Lala kunde inte ha en bättre make än dig. Dessutom är du en alldeles utmärkt jägare och ser alltid (förutom i går då ) till att det finns mat i frysen och på bordet.
Det finns inga ord som räcker till för att beskriva dig som människa....Du är otrolig!!!!
Hoppas du får rosa snöre!!
Kram från en av dina största beundrare i Stockholm!!

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril