Ute i Storskogen

Vi startade dagen i lugn och ro med frukost som fick ta tid.
När vi ändå satt där i godan ro passade vi på att lösa korsord, ibland kan man ju behöva slå sina "kloka " skallar i hop. Ja, men Brewitz vi är ju inte blonderade någon av oss.
Läs gärna Brewitz blogg för den var nog x-tra giftig i dag.( länk från min sida) till senila hunden.
Lite senare på fm, lastade vi in oss själva,hundgänget samt en ryggsäck med fika, så bar det av ut i Henrics jaktmarker.
Vi hade en underbar promenad.
Kaffe gör sig ännu bättre när man är på tur, ja, ni märker att mitt ordval börjar påverkas av mina kontakter med Norge.
Kryddan höll sig i närheten av Stella, så nog är Kryddis välmotionerad. Det finns en sak att klaga på trots allt, ja och då menar jag inte saknaden av ni vet vem, utan Stella!!
Hon rullade sig i älgskit!!
Om ni inte redan visste det så luktar älgskit illa!! Nu har husse badat henne, inte uppskattat av damen i fråga. Det värsta är att doften trots bad hänger kvar i huset.
Nå väl det blir väl tvätt av sängkläder också. Men tork tumlare har lagt av.



Kommentarer

Lotta sa…
Hej kära kusin, äntligen har jag lärt mig hur det går till att skriva kommentarer. (Anna hjälpte mig). Har använt dagen till att slänga ut julen, puh. En promenad runt Ramnasjön och matat pippiarna har vi också hunnit med. Just nu är Lennart på hockey, BHC - Rögle och det står 4-4 inför tredje perioden. Jag tänkte gå och lägga mig i ett varmt bad och bara njuta. Vi hörs igen. Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril