Sömnlös


Jo, jag somnade, men vaknade 02:45, därefter låg jag väl och grunnade på allt möjligt i nästan 2 timmar. Bland tankarna fanns ju givetvis hundpensionatet,( tack för alla välmenta råd) men även diverse krämpor jag lyckats råka ut för de senaste dagarna gjorde sig påminda. Det i hop med äldre mer eller mindre konstanta plågor, gjorde det svårt att somna om. Nya skavanker, ja jag har ju sagt att mitt arbete inte bara är ansvarsfullt, utan även farligt. Spricka i revbenen är mitt senaste exempel. Det gjorde ju inte speciellt ont i början, men när man vänder sig i sängen så gör det sig påmint. Klantig som jag är lyckades jag även med konststycket att stuka vänster pekfinger. Detta skedde dock på hemmaplan i går.

Nog med klagomål, jag hoppas att sömnen blir bättre kommande natt.

Nu måste jag ut i solen och njuta av dess sken över snön.

Kameran skall med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril