Kvinnor med hund

Är enligt en tysk studie mer attraktiva, än kvinnor utan.
Enligt den studien tyckte männen att kvinnorna med hund vid sin sida såg ut att vara både mer ekonomiskt framgångsrika och mer politiskt intresserade än de utan hund. Min egen slutsats är att även om jag nu har Wallonblod i ådrorna, så har jag nog inte så mycket Tyskt påbrå, det ser i ala fall inte ut så när jag tittar i plånboken. När det gäller politik, så är det väl ett nödvändigt ont att hänga med så gott man kan, men speciellt intressant kan jag inte påstå att det är.Oftast blir man ju mest förb....d, när man hör hur en del uttalar sig.
Jag kan även förvånas över att en del långtidssjuka och/ eller sjuk pensionärer kan bli friska genom lagstiftning.
Kan vi inte lagstifta bort alla sjukdomar, orättvisor och fattigdom???
Tv!!! ja, i går kväll hade jag faktiskt gärna sett på Tv, för jag vet att
Mustafa Can var med i ett program i 2:an.
I bilen lyssnar jag på hans bok, Tätt intill Dagarna.
Den boken är ingen kul bok att höra, men har man som jag på nära håll sett både sin mor och en svägerska snabbt förvandlas från sitt eget jag till en tärande sjukdom, så känner man igen sig i hans beskrivning av både sjukdomars verkningar och de anhörigas vånda.
Tänk om jag någon gång kommer i håg att skriva om Karlskrona???
Vem vet innan dess har jag kanske hunnit skriva om Monica Törnell.
Idéer finns det gott om, sedan gäller det att hitta tid att skriva och förhoppningsvis några som har ork att läsa.
Magnus Uggla har lämnat staden för New York!!
Jag är inte avundsjuk, om han däremot åkt till Gotland eller Scotland kanske jag känt en aning avund.
Mannen i fråga har lovat att försöka blogga från over there, men idag har en råtta varit inne på hans sida.
Jag kommer fortsätta hålla koll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril