Arg!!!

NIX- registret står vi med i . Det är inte kul att på sin fritid bli störd av envisa försäljare som skall tala väl för en vara man inte vill ha.
Det har hänt att de istället ringt upp på mobilen, och någon gång har jag tyvärr sagt ja, bara för att få vara ifred och kunna fortsätta koncentrera mig på körningen , promenaden eller shoppandet eller vad det nu var jag gjorde innan jag blev störd.
I dag var det på vanliga telefonen som vederbörande hörde av sig.
Mannen i fråga hade dessutom ett tonfall som gjorde att jag skulle tro att vi var mycket goda vänner.
Ja,men..... FY F...... jag sa NEJ!!! tre gånger och det tog ändå 9 minuter och 50 sekunder innan han till slut accepterade mitt envisa nej sägande.
Jag skall väl för 17 inte behöva argumentera med någon främling var jag inte vill ha något som jag inte bett om.
Vill jag ha någon vara så betackar jag mig för både hembesök och telefonterror.
Då får väl jag ge mig iväg till affären eller eventuellt lyfta luren,jag kan även tänka mig att nyttja Internet
GRRRR!
Nu skall valparna snart få mat, därefter skall jag halka ner till Gränna och ha ett utvecklingssamtal, innan jag tar mig hem igen för att utfodra vuxna hundar & katter.
I övrigt har jag tänkt mig en lugn kväll, gärna några privata telefon samtal,
men nåde den telefonförsäljare som ringer i kväll, den stackarn får väl på moppe för dem alla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril