Lite trött

Efter hundarna fått mat och varit ute, så satte jag mig en stund vid datorn.
Det var inte bra för jag höll på att somna. Nu var ju inte riskenn så stor att jag skulle somna in ordentligt, för inte helt oväntat så satte telefonen i gång att göra sig hörd. Det verkar som om man ibland har telefontid. Mest samtal tror jag att det är vardags kvällar efter 18:00 samt helg förmiddagar.
Nu har jag sedan länge kommit in i "andra andningen" och blir troligen lite svår sövd. Det beror inte på kaffe i alla fall. Jag gick för ett tag sedan ut i köket i förhoppning om att " Henke " hade lämnat lite kaffe kvar i Perkulatorn, så att det bara var att värma på. Ack , så jag bedrog mig, men jag måste erkänna att jag var så lat att jag tog mig en kopp "pulver" kaffe ( av en god sort) och fick nästan lite semester känsla av den smaken.
Ja, men kaffe av det slaget dricker jag ju nästan bara på semester, om semestern varit på fjällvandring, kanotfärd, häst & vagn i Orsa Finnmark eller på ett lägenhetshotell någon stans i Grekland eller Italien, spelar smak mässigt inte så stor roll. Nu laddar jag upp bilder för nästa inlägg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril