Äntligen!!!!

Premiär utgång för de yngsta!! I vanliga fall brukar den premiären ske ungefär när valparna är runt 4 veckor. Nu är det som så att den senaste tidens meterologiska förutsättningar inte har varit av det gynnsamma slaget för att unga valpar skall ha glädje av ute vistelse.
I dag blev det äntligen några minuter av gräs under tassarna för de små. Lite tvekan kan man ju känna när man kommer ut i stora vida världen.
Är man två , så känns det bättre.

Hallå, hallå!! var är ni??
Lite snö, ligger kvar och blåsten ger frisyren en look av naturligt vindrufs.
Kolla!! Morsan hängde med ut!!!
Snälla , öppna baren!!! Äta ute skall vara extra festligt har vi hört.
När det gäller jobbet så vill ni inte ha någon rapport om hur många i bland personalen som är sjuka.
Hur få vikarier vi fått skall ni heller inte belastas med att få redovisat.
Jag konstaterar bara att jag behöver stå på benen 2 dagar till
( måtte jag, och övriga i den kvarvarande personalen orka) därefter är jag ledig ända tills den 30/ 12. Övriga klämdagar , tänker jag inte svara i telefonen om det är ett jobbnummer som visas i displayen.
Jul lunch i morgon.
Pierre har jobbat för fullt de senaste dagarna, och eftersom jag själv bor tillsammans med Tomten , så vet jag att vår förskola får besök i morgon förmiddag.






Kommentarer

LAINE sa…
Vilka små pluttevovvar som har varit ute och luftat sig. Tur att de har en varm go mamma att krypa intill. Kan tro att äventyret krävde en stunds vila, kanske en rejäl tupplur till och med. Trist med personalbrist, det ger telefonfobi. Jaha du bor med självaste Tomtefar... då måste väl du vara Tomtemor... Hi hi Må så gott Kram från LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril