Här händer

det väl inte så mycket just nu mätt med den stora världens mått.
Jag har varit och jobbat i dag, för sista gången i år. Det var väldigt lugnt på jobbet och som vanligt fler barn än väntat, fick sig lite x-tra julledighet pg av att någon , mormor, faster, syster eller liknande så gärna ville umgås med sin unga släkting. Kryddan som alltid varit en kelig & varm kompis har med tiden (valparna) blivit ännu keligare.
I kväll har vi börjat se på Krigets vindar och Pug Henry / Robert Mitchum var lika stilig som jag mindes honom ( nästan lika snygg som min pappa var och det är inte bara den Marina uniformen som utgör likheten).
När jag satt bekvämt tillbakalutad i soffan så låg Kryddan på soffans ryggstöd, med sina framtassar på min axel & sin kind emot min kind, riktigt mysigt tyckte jag.
Cute påminner både om sin moster Tequila & om halvbroder Rex i sin lite nyfikna uppsyn.
I går blev valparna besiktigade, och risgrynen fanns på plats.
Tyvärr så har den ene killen lite blåsljud på hjärtat, enligt veterinären ( som jag litar på , vilket inte är så vanligt) så är det av den fysiologiska karaktären och kommer med tiden att växa bort.....Ja , vi får väl se??
I övrigt var de alla OK på alla plan.
Något som förvånade mig var Veterinärens handlag med Chipnålen (som är tämligen grov, och jag skulle nog blunda om den skulle in i mig) men det var knappt att valparna pep till.

Kommentarer

LAINE sa…
Jag visste väl att ni skulle gå igenom besiktningen Ua kära små valpar. Eftersom jag själv nyss var på en hälsoundersökning och det gick bra så kan ju ni inte ha några problem. Skojar bara. Pussar till er små dunbollar. Må så gott. Kram LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril