Nu snöar det igen!!!

I går kväll innan jag gick till sängs så var det rätt svalt i luften, men i morse öste regnet ned och hade förmodligen gjort så stora delar av natten.
En viss sanning ligger det väl i att det inte finns dåligt väder, så med rätt kläder var vi en tapper liten skara som traskade ner till lekplatsen på Gränna campingen.
Givetvis passade vi på att hoppa & plaska i vattenpölarna som fanns i stor mängd, det skall väl erkännas att en del av oss var ganska blöta när vi kom tillbaka till förskolan.
Egentligen var det ett väder för att bli serverad någon av Pierres goda soppor vid återkomsten till Polkagrisen, men det får vi inte förr än i morgon. I dag fick vi nöja oss med körv & mos,men moset är i alla fall "riktigt".
I hemmets lugna vrå såg det ut så här när jag kom hem.
En charmig 4-klöver ,

som tar till vara på de njutningar som livet erbjuder.
De 4:as gäng behöver dock inte än på ett tag ge sig ut i snö yran som vi övriga snart skall göra.
Apropå snö så skall min 4-hjuls drift lagas på fredag, det känns betryggande, hoppas bara att det inte hinner bli så halt innan dess.
På tal om bilar så har mitt körkort kommit, redan...!!
Nu återstår bara problemet att hämta ut det, ni vet posten har ju som bekant nedrustat en hel del på senare år.
Här är det öppet måndag till fredag 08:00-09:00, det är ju inte så ovanligt att jag arbetar den tiden på dagen.....
Nästa problem är att eftersom mitt gamla körkort är utgånget så måste jag medföra ett myndigt vittne med giltigt ID-kort som kan intyga att jag är jag
( vem det nu är).
Så frågan är om jag skall släpa med mig Henric om vi hittar en tid som passar eller om jag kan kidnappa en kollega i en kvart???
Det kan ju vara bra att ha körkort om jag nu skall upp(/ hem )till Stockholm i helgen.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril