Stora Stockholm

En tradition att ta sig dit och uppleva stämningen, nästan lika viktigt som Lucia.
Jag minns inte när jag för första gången besökte Stockholms vinter utställning, men jag vet att jag långt före tonåren var där med min mamma, och i bland var pappa & min bror med.
Jag minns hur jag fascinerades av alla hundprylar och det var mer än en gång som jag försökte få min mamma att ge mig lite extra i veckopeng för att kunna köpa några av alla dessa ting som man absolut inte skulle kunna klara sig utan.
Ja, ni vet sådana där oerhört livsviktiga saker som, nyckelringar & broscher med Irländska settrar på, eller tyg märken att sy fast på jackan
( fast både min moder & jag hade mindre bra betyg i slöjd).
Som vuxen skydde jag några år alla hundutställningar för att det var så trist att leva utan hund.
Pluggande och med tiden arbete gjorde hundinnehav omöjligt, i alla fall om man skulle ha en lycklig hund, och man får ju inte bara tänka på sig själv.
När jag till slut hade möjlighet att skaffa mig egen hund, så kan jag lova att det var ännu lättare att hitta saker att handla på Mässan.
Ja, men det är klart att Settern Emma skulle ha både vardags koppel , fin koppel och koppel till alla kurser vi gick.Man kunde ju också ha några snygga halsband till speciella halsband ( jul, sommar, söndagar osv).
Den här helgen köpte jag dock bara en års almanacka ( hundboken) för att ha koll inte bara på dagarna utan även på alla kommande utställningar i vårt avlånga land.
Här är delar av mitt trevliga rese sällskap, Ann & Alexandra och några av deras små hjärte vänner.
Ja, jag hade tur och fick lifta upp med Baker& C:o.
I detta c:o ingår Cattis.
Cattis & jag hade turen att se gårdagens finaler och vi höll med domarna nästan hela tiden i grupp bedömningen, fast i en utav grupperna ville vi helt vända på placeringen.
Sent omsider fick vi i oss en god middag på en kvarterskrog i Älvsjö.
I dag var vi på plats redan vid 08:00 tiden.
Dags för att träffa massor med både nya & gamla vänner & bekanta.
Jag har haft nöjet att umgås en hel del med Veras tilltänkte "make", och jag måste säga, hon har tur hon för Linus är både snygg/ söt och trevlig.
Jag hoppas att tycke uppstår när det är dags.
Hem fick jag lift med Brian & Jaana,
TACK för det.
I morgon har jag semester!!.




Kommentarer

LAINE sa…
Det låter som om du har haft trevligt i Stockholm, och frossat i gott sällskap. Vilken urläcker papillonkille du valt till Vera, hoppas de blir kära när det är dags. Du vet att jag är intresserad... Kramiz LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril