Nog fick vi behålla snön

och mer föll ner, det snöade i stort sett hela dagen i går.
Vackert så att det nästan gör ont.
Men , det var så halt ..... det gällde att hålla hårt i ratten och tungan rätt i munnen.
Jag tror inte hastigheten någonsin översteg 50km/ tim, i alla fall inte på hemvägen. Lucia,firade vi redan i går på förskolan.
Lucia, innebär att man kliver upp extra tidigt, det ska vara mörkt och man ska vara trött. Det blev en trevlig dag. Hemma vidtog lite städning för svärföräldrarna väntades.
Nu blev de lite försenade, det var snökaos i stora delar av Småland, så deras buss fick vänta eller fick den vända?? för att det låg en lastbil över vägen.
De var i alla fall innanför våra dörrar innan klockan blivit 18.
Därefter vid tog prat , mat fika & mer prat.
Hundarna är lyckliga för att det finns fler knän än vanligt att sitta i.
Julie ockuperade farfar redan i från start.
Där uppe under taket, ovanpå garaget har svärföräldrarna installerat sig.
Nu är de tillsammans med Henric på en liten turné i grannskapet.
jag hoppas att de hittar några goda Lussekatter på vägen.
Näej, jag usla människa har inte bakat!!
kanske fick jag nog av att baka, när jag jobbade natt på ett gruppboende.
Tydligen prioriterar jag annat nu för tiden.
Men vem vet , det kan hända att jag får för mig att lägga in sillen själv.
Tänk om detta kunde få ligga kvar i några veckor,men jag vet att det skall bli varmare redan i morgon.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril