Karlavagnen

handlade i kväll om 2:a världskriget, Stina Wolter har varit programledare med den äran.
Det var tungt och lärorikt att lyssna och från början gjorde jag det bara så där lite i bakgrunden.
Efter ett tag så var vi tårögda både Henric & jag.
Vi har lyssnat på människoöden i från Polen, Danmark, Wien, Tyskland och andra ställen. De människor som ÄNTLIGEN gjorde sin röst hörd var många över 80 år .
Ja, man kan ju verkligen undra vad vi har att klaga på. Snön är kvar i vår del av landet och skall jag klaga så är det väl på halkan.

Kommentarer

LAINE sa…
Med en tung suck, vet jag vad ni fått ta del av. När jag läste på Kom-vux kom två föreläsare som varit med... Man blir så berörd att det knappast går att ta in. Ja, vi har det otroligt bra här i vårt land. Kram LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril