Dagen började med

att jag vaknade upp när en snökall och lite fuktig Papillon smög sig in under täcket. Eftersom jag oftast sover utan textilier på kroppen ( annat än påslakan & täcke) så var det inte ett helt skönt sätt att vakana upp på.
Nu var dock störningen inte värre än att jag lyckades somna om och sov till kl var 08:00. Jag klev upp och ut for några av hundarna. Tekla & Julie stannade ute i över en halvtimme , de bara njöt av att leka i snön.
På dagens promenad var en kamera med, men inte den som är bra vilket syns på bilden, och till kamerans försvar får jag väl erkänna att det redan hade börjat skymma lite. Nu i denna sena timme så ser det ut så här i valplådan ( Ja, de små har fått byta ut korgen mot en något större " låda").
På radion spelar de Ebba Grön och jag skall gå och borsta tänderna i takt med musiken.
Natti



Kommentarer

LAINE sa…
Härligt med snökalla papilloner, skulle tro att det inte tog så lång stund innan det var varmt under täcket igen. Deras små varma kroppar är otroligt välgörande för både kropp och själ. Här slickas det vilt på de ca 5mm snö som kommit. Sen går det som ett skott både kors och tvärs över våra stora grönområden. Hoppas på fortsatt minus och snö. Kramiz LoV
Kristina sa…
Ser att även du har en del av det vita. Här är det inte så mycket att det täcker gräset. Men vad gör det bara det går att åka lite pulka. Vi ses i morgon...

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril