Med fräckhet kan man komma långt men med

snällhet kan man komma längre. Det var namnet på den tänkvärda och trevliga föreläsning som personalen på min förskola bevistade i går kväll.
Snön vräkte ned och det blåste hela dagen så det var inte speciellt lockande att ge sig ut på vägen efter mörkrets inbrott. Trots en viss oro så tror jag att vi alla som var på föreläsningen är väldigt glada över att vi var där.
Sissela Kyle är härligt rolig men har och har en tanke bakom det hon framför.
Jag fick blommor av Sissela, hon är allt bra snäll eller hur??
Föreläsare nr 2 var Stefan Einhorn.
Jag som med stolthet bär ringen med morfars släktvapen, just en Enhörning, tyckte mig väl känna ett extra snällhetens släktskap.
Nej, skämt åsido.
Han var väldigt bra Stefan och som ord på vägen kan jag ju dela med mig om att vi gör X-antal val varje dag.
Många av våra val, inverkar på medmänniskor på ett sätt vi aldrig kunnat ana. Nu är det väl så att vi sällan ges någon längre betänketid innan vi fattar en hel del av våra beslut.
Enligt Stefan så segrar snällheten till slut och vi vinner alla på det.
Tänk bara på hur förbannad en ovän kan bli om man förlåter / honom/ henne.
Nja, det är väl kanske inte den högsta vinsten, men att godhet genererar godhet är egentligen ett känt faktum.
Att kärlek är det enda som växer när man slösar på den är en aforism jag läste för länge sedan.
Så vänner & bekanta gå ut och le mot världen.



Kommentarer

LAINE sa…
Att man kommer långt med snällhet är sant, det har jag erfarit i mina yrken. Det tar liksom udden av den vresige, det har till och med hänt att vi skrattat tillsammans innan vi skiljts åt. Så man behöver inte vara snäll så man blir dum, men snäll och smidig underlättar för oss alla. Kramiz LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril