Nu är det klippt!!!

Å, då...syftar jag inte på löne samtalet jag har haft i dag. Nej,men håret ( mitt) har blivit några dm kortare. det tog väl mist 20 minuter ( som tagit ett år att växa ut) att klippa till mig framför spegeln i går kväll. Jag har ju så snälla arbetskamrater så ingen sa att det såg förfärligt ut så jag antar att det är ok. Nu hörde jag ju på föreläsningen här om kvällen att vi ( enl en Amerikansk undersökning) ljuger 8 ggr om dagen, ( undrar just hur ofta Svenskar ljuger)så vad folk egentligen tycker svävar jag väl kanske i okunnighet om. Nåväl...själv trivs jag så de kan väl ljuga om de vill, men kanske de som varit positiva faktiskt har sagt sin mening. Mer som hänt under dagen är att jag åter slank in på Vårdcentralen för att få veta vad som stod i brevet jag fått med mig från röntgenavd på Ryhovs sjukhus.
Inget brutet men jag hade diverse andra små defekter och degenererad .... ...bl bla bla får väl tydas som om jag är lite sliten i tum leden, samt några övriga smärre defekter( tur att de inte gjorde en helkropps röntgen för då kan jag svära på att de hade hittat betydligt fler områden som är ut slitna,..)
em hade jag lönesamtal...... det är inget kul och jag tror inte jag känner någon på mitt "hus" som gillar det.
Döm om min förvåning när JAG hör mig själv tala om att jag är bra på flera saker. Det kändes lite ovant men bra.
När jag kommit hem och landat lite, så klappade givetvis "Jante" mig på axeln så lite dåligt samvete smög sig in.
Japp ( se Magnus Ugglas blogg) nu får jag väl försöka sova med det på mitt samvete.
Lönesamtal

Kommentarer

Kristina sa…
ja vem fåglarn gillar att ha lönesamtal.
LAINE sa…
Om du varit en man skulle du inte skämmas för att begära mer i lön, tänk att vi kvinnor tycker att vi är så lite värda. Synd för vi är bra. Håret växer ut igen om du ångrar dig, men du blev säkert jättefin. Skönt och se att Kryddan är ute och pulsar i snön, lite mammaledigt är inte fel. Tyvärr har vi ingen snö kvar. Kramiz alla från LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril