Ingen bra kombination, tur att jag inte har en webb kamera

Att ha ryggskott när man får valpar. Valparna skulle anlända den 11/11 enligt boken, för egen del hade jag hoppas att de skulle komma den 9 /11, jag har aldrig haft en kull som kommit tidigare än dag 60, men däremot betydligt senare än dag 63. Jag måste erkänna att jag därför lite förvånad i natt när jag vaknade av att Kryddan började bädda. Jag tände lampan och höll koll,låg och läste en stund och antog att det var falsklarm.
Somnade om. Jag blev väckt igen några timmar senare och vi fick byta plats så att Kryddan fick pröva på valpkorgen. Det är den första tik jag haft som redan med en gång bestämde sig för att stanna där. Därefter vidtog ett intensivt bäddande och krafsande. 1 ½ timme senare kom första valpen en hane på 140 g.När allt var klart så
har familjen utökats med 2hanar & 2 tikar.
1:a hane 140g , 2:a hane 160g, 3 :a tik 118g, 4:a tik 138g.
Kryddan skötte sig väldigt bra och behövde ingen hjälp men givetvis sällskap.
Än så länge är väl inte mjölk tillströmmningen så enorm, så det händer att de piper i bland, men de verkar friska & sunda, vilket jag hoppas att de förblir.
Det där med Webb kamera och turen med avsaknad av en sådan.
Ja, men jag är glad att ni slapp se mig när jag vid flera tillfällen var tvungen att rulla över på knä och armbågar, krypa fram till bordet för att häva mig upp, detta bara för att hämta något i köket.
(Henric , sov förstås)
Nu känns ryggen faktiskt lite bättre, men det kan hända det beror på att jag befinner mig i det lyckorus som en valpkull innebär.



Kommentarer

Kristina sa…
Grattis till mycket söta små valpar. Hoppas du mår bättre och att vi ses på måndag. Ha en skön helg det ska jag ha....
LAINE sa…
Grattis Kryddan till så fina bebisar, och va skönt att "mormor" Lala mår bättre i ryggen. Må så gott allihop o kram på er.

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril