Tisdag

Ja ha , det var i dag som valparna skulle ha kommit till världen, men eftersom de anlände så tidigt så hann jag ju inte ens bli rastlös eller orolig. Det var egentligen tur att jag hann få fram allt jag behövde när det blev så oväntat. En viss rutin har jag tydligen fått och det underlättar. Tikar med bra egenskaper när det gäller valpning och omvårdnad av sina små gör ju även det tillvaron så mycket enklare när man får tillökning.

I eftermiddags vägde minstingen 174g så här ökar de så smått i vikt.
I natt skall jag sova i sängen!!! även om jag kanske måste upp och släppa ut den ömma modern ( ja, men hennes kostintag är ju betydligt högre än vanligt, så utgång på lite udda tider kan accepteras) så skall det bli skönt att somna in några fler decimeter över golytan. Tänk att dessa decimeter gör ju uppstigningen så mycket enklare. Ja, jag vet att jag kommer likväl att vara Zoombie ändå första 15-20 minuterna ,men det är jag ju nästan alltid var jag än sover och när jag än måste upp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril