Dagen började med

att jag körde fast i snön. Ja, men då är det i vanliga fall inga problem, man lägger bara i 4-hjuls växel. Det funkade INTE!!! ja, men då prövar man väl 4-hjuls låg växel..... även den hade lagt av.... tur att storstövlarna var på och att Henric var hemma. Trots att jag satt mig i bilen 10 minuter tidigare än jag i vanliga fall räknar med att behöva, så....kom jag en kvart för sent ( tur att jag ringde ner när jag upptäckte att jag satt fast. Maken lyckades dra mig loss ( fan, ibland, till & med ganska ofta saknar jag T-banan).
På förskolan tog vi till vara på snörikedomen och traskade i väg till en lekpark med en passande kulle för pulkaåkning.
Den lekparken ligger precis brevid vårdcentralen, så jag slank in där med min onda hand ( den var inte bra för nattsömnen).
Döm om min förvåning när jag fick tid direkt!!!
Jag fick träffa mycket trevlig personal och en lika trevlig läkare som skrev en remiss till röntgen.
Nu kan man ju inte sticka ifrån jobbet hur som helst, men när barnen fått både mat & vila så hämtade Henric upp mig för färd till Ryhov.
Sjukhusbesöket tog inte mycket mer än dryga 2 timmar.
Jag klev ut från sjukhuset med ett nytt kuvert som skulle till vårdcentralen, inget gips , så jag antar att inget är brutet.
Det blir väl en Ipren att festa till på till natten.
Hundarna har inte haft så väldigt mycket glädje av snön i dag för temperaturen har gjort att den fastnar lite väl mycket i pälsen.

Skäggiga damen och alla andra i detta hushåll kommer ändå att sakna snön nu när vi åter går mot en varmare period.
Om jag kommer i håg skall jag nog skriva om körkortet i morgon.
Om jag glömmer det, snälla påminn mig.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril