Grått & disigt

har det varit i dag denna 1:a advent, men frusit har vi väl inte gjort.
Det blev en tur till Jönköping på dagen.
Väl hemma igen blev det till att ta sig an de 2 fönstren i vardagsrummet så valparna har några snygga gardiner att titta på.
I sovrummet kom äntligen stjärnan upp, men alla tomtar får vänta uppe på loftet ännu en tid.
även om valparna nu mera har fått smaka på "fast" föda så är det väl inte mycket som går upp mot mammas mat.
Mätta & nöjda sover de vidare,men.......jag vet att de snart kommer att bli betydligt livligare.
Min röda jacka som absolut inte skulle bli röd men , efter att kollat läget när jobbet var i Göteborg på bokmässa ,så kom jag ju ändå hem med just en en röd( väldigt snygg varm ljus röd nyans)jacka.
Den fina jackan med alla bra ( hundägar) fickor sprack i sömmen på 2 ställen innan jag hade använt den i 2 veckor , så ... blev det reklamation.
I dag när vi var i JKPG så ville jag utnyttja tillgodo kvittot.
Jag hade väldigt svårt att hitta en jacka som jag gillade
( de röda var för mörka) de fina var alltför dyra för att jag skulle vilja ha till att busa runt med barnen på förskolan eller med hundarna i skogen.
Till slut så blev det i alla fall en jacka och den var.....

inte röd.....................
.................................
......................................

utan............................
..................................
grön!!!!!



Kommentarer

Kristina sa…
Vad är det man säger....grönt är skönt...
LAINE sa…
Oj, oj kanske ett dåligt tecken, du vet grön vinter. Skämt åsido, jag tycker grönt är fint. Det kan vara roligt att byta färg ibland. Mamma Kryddan tycks ha en fet och go mjölk det är nog bäst att "småkryddorna" börjar motionera snart. Puss på dem från LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril