Så lite tid för

att göra allt jag vill och dessutom allt jag måste. För egen del borde nog dygnen ha några fler timmar och det verkar som om energin stundtals går på sparlåga så det är inte lätt att få allt man borde göra gjort.
För tillfället känns ögonen väldigt sömniga,det beror säkerligen inte enbart på trötthet utan jag tror att en del kan skyllas på den kraftiga vind som svept över oss på denna trakten i dag.
Mörkret som infann sig när snön så hastigt ( dryga 3 dm) försvann gör ju inte mig piggare.
Nu borde jag ta och rensa skrivbordet och sätta igång med att betala räkningar( hur kul är det på en skala??).
Givetvis borde jag traska upp för vindstrappan för att leta rätt på diverse attiraljer som hör advents tiden till.
Där efter så borde jag väl ställa mig och stryka så nya gardiner kommer på plats.
Trots att jag borde så finns för tillfället ingen lust alls till något av det jag nämnt.
Det som är roligt kan jag däremot orka nämna,
valparna är 3 veckor i dag. De väger mellan 586-614g och de börjar reagera när man pratar( jollrar) med dem.
Dessutom vet jag att jag lovat att skriva om körkortet.
Kanhända det finns någon minnesgod läsare som vet att jag muttrade så när jag äntligen varit i väg och fotat mig för att få ett förnyat körkort, att stå ut i 10 år med den bilden!!
Det sista jag sa till tjejen i fotoaffären var - är du säker på att detta inte är för mörkt??? Den unga damen i fråga svarade glatt nejhej då det blir bra.
Jo, hej!! Det var väl det jag visste 3 dagar senare fick jag tillbaka ansökan med önskan om ett nytt foto för detta var för mörkt!!
Ja, men hallå...I Gränna kryllar det ju inte precis av ID-fotografer.
Efter tips från en kollega fick jag veta att en av "frissorna" i "stan" tar foton.
Jag besökte henne vid 3 olika tillfällen och hon behagade inte vara närvarande.
Första gången så var det lunchstängt!! En liten egenhet som de har här på lands byggden och det gäller definitivt inte bara frissor, till och med Systembolaget både här och i Ödeshög har denna ovana ( inte lätt alltid för en inbiten Stockholmare att lära om på alla plan).
Nu blev det ju en oväntad tur till Jönköping här om dagen för besöket på Sjukhusets röntgen avdelning.
När vi ändå var i JKPG så bad jag Henric svänga in på A-6 som shoppingområdet i den metropolen heter.
Jag laddade lite innan jag klev in i foto affären, vilket jag inte behövt.
Killen bakom disken såg genast på korten att de var för mörka och tog ett par nya bildserier utan knot.
Trots denna plötsliga fotografering, i jobbarklädsel och totalt utan smink så blev bilderna bättre än förra gången.
Papprena är ånyo på väg till vägverket och jag undrar oroligt om jag möjligen inte höll mig helt innanför raderna när jag skrev under??
En annan tanke , varför hade jag inte klippt mig ett par kvällar tidigare??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril