En bra dag

som började ungefär som gårdagen även om det inte var samma hund som kylde ner min bringa och klockan var väl lite mer än i går när jag lämnade säng värmen. Kl 05:00 var jag jätte pigg men tyckte att det var onödigt tidigt att ta en ny dag i besittning vilket resulterade i att jag lojt somnade om och kvart över åtta lämnade jag lite motvilligt sängen. Ni vet hur det kan vara det där med att somna om, man är ju oftast inte ett dugg piggare nästa gång man vaknar. I bland ler jag åt mina ungdomliga tilltag som att ställa klockan tidigt vid lediga dagar bara för att få somna om. Snön ligger kvar och vi har väl haft mellan -2 & -5 i dag. inte så blåsigt som i går så det har varit riktigt njutbart.
Jag önskar att det är lika vackert nästa helg när det är tid att tända adventsljusstakar och stjärnor.
Full fart på hundarna och tänk man tror att Papilloner är vita ( delvis)tills man ser dem i snön (fast snön är ju ganska blå).

Valparna & deras mamma mår alldeles utmärkt.
Henric har gjort sig en tur ut i landet för att komma hem med en torktumlare ( beg, blocket), för även om vi värnar om både miljön och elräkningen så är det väl som så att denna årstid har sina begränsning när det gäller att få tvätten torr på strecket.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril