Goda & inte fullt så goda nyheter

och jag börjar med de mindre goda, valparna har inte alls ökat i vikt så som jag är van vid. Nu har ju inte Kryddan något överflöd av mat ännu så det hänger väl förmodligen ihop. Givetvis så är det den som var minst ifrån början som tappat några gram och det oroar mig. Henric fick åka till Tranås för att införskaffa modersmjölk ersättning ( efter att ha varit detektiv på nätet för att hitta inte produkten utan vilket Apotek i närheten den fanns på) Den jag hade hemma hade passerat bäst före datumet inte med månader utan med år ( har aldrig behövt använda det). När jag väl gjort klar den lilla flaskan och fått den till rätt temperatur så låg den lilla tösen och åt från sin mor. Då kan man ju inte störa. Nu finns det i alla fall hemma både färdig blandat i kylen och pulver som gäller till september 2009. Valpen har gått upp 4g bara sedan produkten kom i huset även om den ännu inte blivit använd. Alla valpar är i alla fall varma och goa. Närhet
mera närhet

omvårdnad / " blöjbyte"
Det positiva är att jag faktiskt har kunnat gå en liten promenad i dag , HURRA!!
Nu fick även Cookie följa med så det blev varken speciellt långt eller raskt, men för mig som har haft en så begränsad sträcka jag kunnat förflytta mig de senaste dagarna , så var det trots den råa luften ljuvligt. Jag undrar dock hur jag kunde vara så dum att jag gick i väg utan mobiltelefon??, man får väl hoppas att Henric hade letat rätt på mig om jag blivit liggandes ( eller ståendes mot ett träd ) i skogen, han borde väl saknat oss när mörkret föll?? Hoppas kan jag ju.
Nu skall jag kolla valparna igen och om inte allt för länge så får jag "nöjet" att krypa ned på en madrass alldeles brevid dem.
Det kan ju hända att någon tappar greppet om tutten eller blir nedbäddad under ludden, så det är bra att finnas nära till hands.



Kommentarer

LAINE sa…
Åhh herregud ja hade en riktigt hög puls och var nära en hjärtinfarkt innan jag läst klart ditt inlägg om lillans viktnedgång puuh... Som om det inte var nog... lova att inte glömma mobilen det är en livlina, och nja ibland ett störningsmoment. Lycko dig som får krypa ner till mjuka lena små papillonbebisar. Kraaam

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril