Jag borde väl ha anmält henne

i fågel hundsklassen( lägg märke till kycklingen hon har fångat). På söndag skall Tekla nämligen ställas ut på ÖKKs inoff valputställning i Mjölby Ridhus,
Domare Åke Cronander.



Cookie klarar sig i år men skall debutera i Nyköping 10 januari, något som hon än så länge är lyckligt ovetande om och som jag troligen kommer att förtränga in i det sista.


Mer att förtälja så har Henric i dag skjutit sin första Älg och givetvis är han både nöjd & stolt. Även om jag personligen aldrig kommer att förstå tjusningen med jakt så kan jag förstå hans glädje. I många år har Henric jagat och hem har han i bland släpat hare, rådjur, gäss m.m.men skottläge på älg har han aldrig tidigare haft.
I dag har det varit fotografering på vår förskola så det var ganska rörigt, men hux flux så hade(nästan )alla barn gått hem.
Valparna mår bra och den lilla ( I morgon skall ni få namnen) vägde i eftermiddags 194g. I morgon är det 1 vecka sedan de föddes.

Kommentarer

LAINE sa…
Heja Tekla det går säkert bra,om inte domaren är blind förståss. Lilla Cookie gör rätt i att vara bebis så länge hon får och kan, de små blir så fort stora.GRATTIS till älgjägaren, nu blir det väl en god biff och ett glas rött. Kors vad spännande att höra småvalparnas namn. Kramiz LoV
ÅÅÅÅÅ; om ingen annan vill ha älgskanken så tar jag gärna den.....om ni inte har några rådjursskankar som ni vil bli av med förstås..........kram

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril