Gott om snö är det

även i Roslagen. Jag har fått bilder från Nicke( Lotta son ) & hans härliga familj.
Det är inte bara jag som lever i ett julkkortsliknande landskap.
Hos dem har både folk & fä varit insnöade, men de ser ut att trivas bra med det och gör det bästa av situationen. Ner, ner , ner ner för backen ner.
Trots snömängden så försöker Nicke hålla fast vid sina plikter, så som varande Vallhund ( av Alpackor), vilket troligen försvåras av att snömängden överstiger hans mankhöjd.
Tack Sara för härliga bilder.
Själv har jag förutom att jobbat, varit på föreläsning, en kul sådan.
Jag återkommer nog till den imorgon men nu lockar sängen .
Jag hoppas bara att jag kan sova, jag har nämligen halkat omkull i dag och det skedde inte i pulka backen utan på helt platt mark.
Inte så stor skada skedd,men jag har under aftonen fått rejält ont i handleden.



Kommentarer

LAINE sa…
Snö är så uppiggande för både folk och "fä". Min favoritvinter skulle vara -5 och ny snö lite då och då, så det håller sig rent och fint. Var rädd om handleden Lala, kanske ett varmt omslag skulle vara skönt. Må så gott kramiz LoV

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril